Sorry, dit evenement is niet meer beschikbaar

Expositie Pim Rusch en Meggie Plat

Topaz Overduin
Nachtegaallaan 5
2225 SX Katwijk aan Zee

Pim Rusch en Meggie Plat presenteren gezamenlijk hun werk in de expositiegang van verpleeghuis Topaz Overduin, in Katwijk aan Zee. De tentoonstelling toont een prachtige samensmelting van foto's (van Pim) en schilderijen (van Meggie), waar ze elkaar op verschillende vlakken inspireren.

Pim Rusch is al meer dan 25 jaar actief als fotograaf in Leiden en omstreken. Na een aantal jaar aan de kunstacademie in Kampen te hebben gestudeerd, besloot hij om zijn eigen creatieve weg te gaan. Hij vestigde zich na diverse opleidingen als vakfotograaf en sinds 1996 heeft hij zijn eigen fotostudio.

Hoewel hij zich toen ook al bezig hield met autonome beelden, is hij pas rond 2015 als kunstenaar uit de kast gekomen en maakt hij naast commerciële opdrachten steeds meer autonoom werk.

Zijn werk kenmerkt zich door het vangen van gedachten die hem bezighouden, en emoties, in foto’s.

Daarnaast maakt hij ook graag beelden van stadsgezichten of landschappen, het liefst met een toevoeging die het beeld verwarrend maakt of iets toevoegt. Pim houdt van creatie en minder van registratie.

Meggie Plat …

Meggie Plat studeerde in 2009 af als beeldend kunstenaar aan de Willem de Kooning academie in Rotterdam. Sinds een paar jaar is ze weer actief als schilder en heeft ze samen met Pim Rusch een atelier in de kaasmarktschool waar ze naast het maken van haar eigen werk ook workshops geeft aan kinderen in haar kinderkunstatelier.

Meggie schildert voornamelijk abstract met hier en daar een figuratief element, bij voorkeur op doek met olieverf maar ze gebruikt ook andere materialen en media in haar werk. Haar schilderijen zijn gemaakt zonder voorafgaand bedacht plan, maar geschilderd vanuit haar gevoel, in het moment, vanuit pure emotie en liefst met veel kleur.

De expositiegang van Topaz Overduin is te vinden op etage 2, waar aan het einde van de gang de nieuwe Kapel is. De expositie is vrij te bezoeken tijdens kantooruren, via de entree bij de hoofdingang.