Anneliet van Beelen: Verbeelding met Naald en Draad

Najaar 2024 gaat het Katwijks Museum op de toer van de textiel. Met niet minder dan vijf tentoonstellingen tegelijk. Anneliet van Beelen exposeert in 'Verbeelding met naald en draad' haar beelden van textiel, borduurwerk en schilderijen.

Zij put inspiratie uit de stroeve kant van het leven, maar maakt daarmee kunst soms met een traan, vaker juist met een lach en altijd met een verhaal. Zij combineert dingen die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben en de bezoeker op het verkeerde been lijken te willen zetten.

Verder brengt het Katwijks Museum de inzendingen van de textielwedstrijd Rouwsieraad en Herinnering, samen met historische rouwsieraden uit de collectie van het museum.

In drie andere tentoonstellingen kunnen we ons vergapen aan de dracht van rijke kapiteinsvrouwen, met hun lange muts, gouden oorijzers en sieraden, en aan de dracht waarin Katwijkers vroeger naar de kerk gingen. Die laatste tentoonstelling herinnert eraan dat de Andreaskerk op de Boulevard precies honderd jaar geleden weer in gebruik werd genomen als kerk. In het winkeltje wordt aandacht besteed aan lingerie uit de collectie van het museum

Wanneer

• Elke dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag t/m 5 januari 2025 10.00 - 17.00 uur